Minor De innoverende fysiotherapeut

Inleiding:

De Nederlandse gezondheidszorg is in transitie (Rotmans, 2012). Zorgprofessionals in opleiding moeten worden voorbereid op een nieuw context, waarin verandering de enige constante is en waarin kostenbeheersing in relatie tot zorgkwaliteit een leidend thema vormen. De beginnende beroepsbeoefenaar wordt geconfronteerd met meer complexe zorgvragen, toenemende technologische mogelijkheden, stijgende zorguitgaven en toenemende individualisering (CPB, Economische beleidsanalyse, 2011) De gemiddelde kosten van zorg voor het individu moeten afnemen, terwijl de diversiteit in de zorgbehoefte toeneemt. Dat stelt andere eisen aan de zorgprofessional, die een ondernemende en op innovatieve gerichte attitude moet ontwikkelen om effectief te kunnen zijn in deze nieuwe context.

Binnen deze minor wordt gehoor gegeven aan studenten die bruisen van innovatie ideeën. Die kansen zien, kansen leren grijpen en komen tot de ontwikkeling van een product, dienst of proces.

Voorbeelden van eerdere projecten zijn:
– Boogh
– Mobie Duck
– Fysiotherapie bij dansers
– Intervisie kwaliteitszorg in groepspraktijk fysiotherapie
– Beweeggroep bij dementen

Algemene doelstelling:

De student evalueert en presenteert aan het einde van de minor of hij/zij in staat is geweest een project methodisch vorm te geven en procesmatig te implementeren.

Tijden en ECT’s

Tijden worden door de student zelf ingedeeld.
Voor deze minor ontvang je 7,5 ECT’s

Procedure:

Je schrijft je in voor deze minor door het inschrijfformulier inclusief motivatie in te vullen.

Verdere procedure na start van de minor.

Actie student Actie docent
Student mailt verzoek aan ceno@thim.nl, wordt in contact gebracht met docent en heeft een eerste gesprek over het project in relatie met de fysiotherapeutisch relevantie. (Initiatiefase) Voert gesprek en geeft GO / NO GO. De GO / NO GO vindt plaats op basis van duur van het project, motivatie en relevantie naar door de jou te ontwikkelen competentie(s) en verwachte eindproduct.
Projectvoorstel wordt ingediend aan de hand van een bijlage (ILO). (Definitiefases) Projectvoorstel wordt beoordeeld en besproken.
Het projectvoorstel komt tot uitvoering in samenwerking met de gekoppelde docent. (Realisatiefase) Procesbegeleider en wordt slechts vraag gestuurd geraadpleegd.
Het project wordt geïmplementeerd en wordt voorzien van nazorg en evaluatie. (afrondingsfase) Aan de hand van een ILO wordt het project beoordeeld. Aan de hand van de beoordeling wordt gekeken of het project structureel in het onderwijs kan worden geïmplementeerd.

INSCHRIJVEN

nl_NL